• jezyk polski

Zadaj pytanie

Strona główna / Atrakcje / Trasy piesze

Trasy piesze

1. Skorzęcin - Piłka - Skorzęcin: Szlak czarny, długość 9 km.

Od przystanku PKS Skorzęcin Plaża idziemy ok. 100 m wraz ze szlakiem zielonym na zachód, po czym schodzimy z szosy w prawo. Trasa całej wycieczki prowadzi po terenach leśnych. Zostawiamy z lewej strony zarastające Jezioro Czarne i po pewnym czasie wchodzimy między zabudowania śródleśnej osady Piłka. Spotykamy tu znaki szlaku zielonego. Około 200 m oba szlaki biegną razem, po czym szlak czarny odchodzi w prawo. Po kilkuset metrach szlak jeszcze raz skręca w prawo i wiodąc leśnymi duktami w kierunku południowym, wraca do Ośrodka Wypoczynkowego, gdzie rozpoczęliśmy wędrówkę.

2. Skorzęcin - Piłka - Skorzęcin Od Ośrodka Wypoczynkowego nad jeziorem Niedzięgiel do Piłki: Szlak zielony, dalej - czarny; długość 9 lub 7 km.

Od przystanku PKS Skorzęcin Plaża szlak prowadzi przez teren ośrodka w kierunku wschodnim, a następnie kieruje się na północ, zostawiając z lewej strony Jezioro Białe. Leśnymi duktami dochodzimy do osady Piłka (3,8 km), gdzie spotykamy szlak czarny. Szlakiem tym wracać będziemy do Ośrodka nad Jeziorem Niedzięgiel. Kierując się w prawo, na wschód, wybieramy dłuższy wariant wycieczki (9 km); a idąc w lewo, na zachód - krótszy (7 km).

Walory krajoznawcze - kulturowe i krajobrazowe stały się podstawą wytyczenia wielu szlaków turystycznych o różnym charakterze ogólnopoznawczym i tematycznym.

Szlaki długodystansowe:

Szlak niebieski 1: Strzelno PKP (0,0 km) - Przyjezierze PKS (13,5 km) - Leśnictwo Wysoki Most (17,8 km) - Mlecze (18,9 km) - styk ze szlakiem czarnym (20,7 km) - skansen archeologiczny (22,5 km) - Mrówki (23 km) - Wilczyn PKS (28,5 km).

Jest trasą tranzytową przechodzącą przez peryferyjną północno-wschodnią część Parku. Zaczyna się na dworcu PKP w Strzelnie, prowadzi do Przyjezierza a stąd do Wysokiego Mostu. Długość na terenie Powidzkiego Parku wynosi 10,7 km.

Szlak zielony : Słupca PKS (0,0 km) - Marcewo (9,8 km) - Mieczownica PKS (14,1 km) - Kochowo PKS (15,4 km) - Polanowo (21,4 km) - Powidz PKS (25,2 km) - Charbin (28,2 km) - Skorzęcin wieś PKS (34,6 km) - Skorzęcin OSiR (37,0 km) - Piłka (40,8 km) - Gaj (48,6 km) - Krzyżówka (51,7 km) - Jankowo Dolne PKP (58,3 km).

Szlak przebiega przez Kochowo, przy drodze Słupca - Giewartów. Stąd prowadzi polną drogą na zachód, gdzie po 700 m skręca na północny zachód i znów na zachód. We wsi Zdroje przed ostatnim zabudowaniem skręca w prawo, w stronę lasu i dalej wzdłuż lasu zmieniając kierunek z północnego na wschodni. Na skraju wsi Polanowo skręca w lewo na północ. Na prawo w dole Jezioro Powidzkie. Miejscowość Rzymachowo - skręca w prawo pod lasem w stronę jeziora. Ośrodek wypoczynkowy i kąpielisko. Brzegiem jeziora wchodzi się na ul. Kościelną, gdzie na końcu skręca w lewo i prowadzi do placu Powstańców Wielkopolskich. Powidz - przystanek PKS na pl. Powstańców Wielkopolskich. Dalej na zachód ul. Warszawską. Po drodze dworzec kolejki wąskotorowej. Idąc dalej pojawiają się zabudowania gospodarstwa rolnego Charbin - przystanek kolejki wąskotorowej. Droga prowadzi aleją drzew i obchodząc południowy brzeg jeziora Niedzięgiel skręca w prawo na północ przy pierwszych zabudowaniach. Po prawej stronie ładne widoki na jezioro i wyspę Znicz. Wieś Wiekowo z rozproszoną zabudową i widokiem po prawej stronie na jezioro Niedzięgiel (Skorzęcińskie). Skorzęcin. Na skrzyżowaniu we wsi skręca w prawo i kierując się na wschód mija szkołę. Skorzęcin - Plaża, przystanek PKS. Dalej szlak Biegnie przez Piłkę do miejscowości Gaj.

Szlaki krótkodystansowe:

Szlak czarny 1, okrężny: Skorzęcin OSiR (0,0 km) - Leśnictwo Piłka (2,4 km) - Skorzęcin OSiR (9,0 km)
    Stanowi odrębną zamkniętą wycieczkę, polecaną szczególnie osobom wypoczywającym w ośrodkach w Skorzęcinie i stanowiącą dobre uzupełnienie tamtejszej oferty.

Szlak czarny 2: Mieczownica PKS (0,0 km) - Giewartów PKS (2,0 km)
    Stanowi dobrą alternatywę dla ruchu samochodowego, łącząc dwa interesujące obiekty rekreacyjne o charakterze ośrodków specjalistycznych - Mieczownicę ze stadniną i Giewartów, z bogatym zapleczem wypoczynkowym, specjalistyczną baza żeglarską i ośrodkiem sportów podwodnych.

Szlak czarny 3: Szlak niebieski (0,0 km) - grodzisko Świętne (0,9 km)
    Zasadniczo jest odbiciem od szlaku niebieskiego.

Szlak czarny - Skorzęcin - Piłka - Skorzęcin
    Szlak spacerowy polecany dla wczasowiczów ze Skorzęcina. Szlak rozpoczyna się w Skorzęcinie - Plaża - przystanek PKS. Idąc 100 metrów na zachód skręca się w leśną drogę w prawo 400 metrów Leśniczówka Popielarze, po prawej stronie zabudowania leśnictwa, po lewej stronie dochodzi się do zarastającego Jeziora Czarnego. 2,4 km - pierwsze zabudowania śródleśnej osady Piłka. Skrajem lasu i podmokłego terenu należy przejść 500 m, a następnie 200 m razem ze szlakiem zielonym. Zabudowania 3,2 km szlak czarny skręca w prawo i wiedzie na wschód. Po 500 m, na skrzyżowaniu należy skręcić w prawo, i podążać wzdłuż lasu przylegającego do położonego po lewej stronie jeziora Niedzięgiel (Skorzęcińskiego). Kilkakrotnie należy skręcić mając po lewej stronie podmokłe zarośla nadbrzeżne. 8,0 km Skorzęcin - ośrodki wypoczynkowe. Dalej szlak wiedzie wzdłuż brzegu jeziora. 9,0 km dojście do miejsca startu w Skorzęcinie -Plaży - przystanek PKS.

© 2016 Złota Plaża. Wszelkie prawa zastrzeżone realizacja: artiworks.pl tworzenie stron www poznan, artiworks.pl